Hamulce stanowią jeden z najważniejszych układów samochodu. Od ich sprawności zależy bezpieczeństwo jazdy oraz możliwość uniknięcia kolizji w awaryjnej sytuacji. W auto-serwisie DPF Technologies w Warszawie wykonujemy wymianę klocków i naprawę hamulców w najdogodniejszym dla klienta terminie.
Nie należy zwlekać z naprawą hamulców do czasu pojawienia się szumu, piszczenia czy dudnienia przy hamowaniu albo do wyraźnego zmniejszenia jego skuteczności. Grozi to niebezpieczeństwem, a także nadmiernym zużyciem innych elementów układu hamulcowego oraz wzrostem kosztów eksploatacji. Wszystkich klientów z Warszawy i okolic zachęcamy do szybkiej kontroli hamulców w auto-serwisie DPF Technologies.
W auto-serwisie DPF Technologies oferujemy kompleksowe usługi związane z układem hamulcowym, w tym:
Wybierając nasz serwis, zyskujesz pewność, że Twoje hamulce będą w najlepszych rękach. Nasz zespół doświadczonych mechaników dba o każdy detal, zapewniając najwyższą jakość usług. Dbamy o bezpieczeństwo naszych klientów, dlatego każda naprawa jest przeprowadzana z najwyższą starannością.
Klocki hamulcowe zużywają się stopniowo, jednak określanie terminu ich wymiany wyłącznie w oparciu o przebieg samochodu jest błędem. Dlatego diagnostyka stanu hamulców jest jedną z podstawowych czynności podczas każdego przeglądu auta. W trosce o bezpieczeństwo klientów nasi mechanicy w auto-serwisie w Warszawie zwracają uwagę na stan tych elementów także przy okazji wszelkich napraw podwozia, podczas których możliwy jest dostęp do klocków, okładzin czy przewodów hamulcowych.
W praktyce zużycie hamulców zależy od wielu czynników. Oprócz przebiegu od ostatniej wymiany, istotny jest styl jazdy. Korzystne jest płynne używanie gazu i hamulca oraz stopniowe zwalnianie jazdy przed czerwonym światłem czy przejściem dla pieszych. Taka technika jazdy pozwala wydłużyć – nawet kilkukrotnie – czas między wymianami klocków. Podobną rolę odgrywa hamowanie silnikiem, które zmniejsza ilość energii wytracanej poprzez tarcie klocków o tarcze.
Agresywny styl kierowania samochodem, z intensywnym przyspieszaniem i gwałtownym hamowaniem, powoduje znaczne przyspieszenie zużycia elementów układu hamulcowego. Podobne ryzyko dotyczy aut jeżdżących regularnie z maksymalnym obciążeniem, z przyczepą albo w terenie górzystym. W takich przypadkach należy częściej decydować się na wymianę klocków hamulcowych albo na przeszlifowanie lub wymianę tarcz hamulcowych.
Objawami, które zwykle w pierwszej kolejności wskazują na konieczność wymiany klocków hamulcowych, są niepokojące odgłosy dobiegające z okolic kół w trakcie hamowania. Mogą to być:
W chwili hamowania kierowca może odczuwać drgania kierownicy, a tempo zwalniania lub zatrzymywania się pojazdu staje się wolniejsze niż normalnie.
Ostatni z opisanych objawów nie zawsze dostrzegają mniej doświadczeni kierowcy. Często przyzwyczajają się oni do stopniowo obniżającej się efektywności hamowania i dopiero po wymianie klocków hamulcowych odczuwają wyraźną różnicę. Kierowcy niekiedy nie zwracają także uwagi na fakt, że przy zużytych klockach i tarczach hamulcowych pedał hamulca zaczyna „brać” coraz głębiej i że trzeba go mocniej naciskać. Takie objawy powinny jednak być alarmujące.
W większości modeli samochodów częstszej kontroli i naprawy wymagają hamulce przedniej osi pojazdu. Jednak w niektórych typach pojazdów bardziej zużywają się hamulce tylne. Dotyczy to aut, w których stosowano określone rodzaje korektorów siły hamowania.
Regularna kontrola hamulców jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. Zaniedbanie tego elementu może prowadzić do poważnych konsekwencji, takich jak:
W auto-serwisie DPF Technologies w Warszawie oferujemy kompleksowe usługi związane z diagnostyką i naprawą układu hamulcowego. Nasi doświadczeni mechanicy dbają o każdy detal, zapewniając najwyższą jakość usług i bezpieczeństwo naszych klientów.
Wymiana tarcz hamulcowych to poważniejsza operacja niż w przypadku klocków. Wymaga demontażu większej liczby elementów i wiąże się z wyższymi nakładami finansowymi. Procedury tej jednak nie da się uniknąć. Elementy współczesnych hamulców dobierane są tak, by twardość klocków lub okładzin ciernych była mniejsza niż twardość stopu, z którego powstają tarcze hamulcowe czy bębny. Tarcie obecne w trakcie hamowania niszczy jednak obie powierzchnie, choć tarcze zużywają się wolniej niż klocki.
Według wielu mechaników wymiana tarcz hamulcowych to czynność, którą bezwzględnie powinno się wykonać co drugą wymianę klocków hamulcowych. Podstawową metodą określenia stanu tarczy jest mierzenie jej grubości i ocena powierzchni. Producenci podają początkowe i minimalne grubości, przy których tarcza może być eksploatowana.
Nawet jeśli w chwili pomiaru element ten ma prawidłowe parametry, należy zastanowić się, czy – w związku z planowaną eksploatacją pojazdu – zachowa je do czasu kolejnej kontroli serwisowej. Jeśli użytkownik auta nie jest w stanie oszacować, ile kilometrów pokona w tym okresie, rekomendujemy wymianę tarcz hamulcowych. Tarcze zawsze wymieniamy parami (obie znajdujące się na tej samej osi) i łącznie z klockami hamulcowymi.
Zdarza się, że hamulce zaczynają piszczeć lub lekko szarpać. Przyczyną bywa wtedy dostanie się pomiędzy tarcze a klocki zanieczyszczeń. Problem stanowić może także rdza, która tworzy się na tarczach, jeśli samochód przez dłuższy czas nie jest eksploatowany. W takich przypadkach często wystarczy wykonać naprawę hamulców – czyszczenie klocków hamulcowych oraz delikatne przeszlifowanie nierównych powierzchni tarcz. Oczywiście po takim zabiegu tarcza nadal musi mieć grubość zapewniającą bezpieczeństwo użytkowania do czasu kolejnego przeglądu.
W przypadku stwierdzenia skrzywienia tarcz hamulcowych, uszkodzenia ich brzegu lub powierzchni, wymiana tych elementów jest zwykle jedyną metodą naprawy hamulców. Niezbędna jest także wówczas, gdy dojdzie do pęknięcia tarczy. Takie uszkodzenie objawia się najczęściej intensywnymi wibracjami całego pojazdu przy hamowaniu oraz drganiami kierownicy.
Regularna kontrola i wymiana tarcz hamulcowych jest kluczowa dla zapewnienia bezpieczeństwa na drodze. W auto-serwisie DPF Technologies w Warszawie oferujemy kompleksowe usługi związane z diagnostyką i naprawą układu hamulcowego. Nasi doświadczeni mechanicy dbają o każdy detal, zapewniając najwyższą jakość usług i bezpieczeństwo naszych klientów.
Auto-serwis DPF Technologies w Warszawie realizuje również inne czynności serwisowe związane z układem hamowania. Oferujemy szeroki zakres usług, aby zapewnić pełną sprawność i bezpieczeństwo Twojego pojazdu.
Oferujemy naprawę i wymianę przewodów hamulcowych, zarówno sztywnych, jak i elastycznych. Przewody hamulcowe są kluczowym elementem układu hamulcowego, odpowiadającym za przekazywanie siły hamowania z pompy hamulcowej do cylinderków hamulcowych.
Wymieniamy cylinderki hamulcowe lub regenerujemy je za pomocą zestawów naprawczych. Cylinderki hamulcowe są odpowiedzialne za dociskanie klocków hamulcowych do tarcz, co umożliwia skuteczne hamowanie.
Zajmujemy się naprawą i montażem pomp hamulcowych oraz nowych części w układach wspomagania hamowania. Pompa hamulcowa jest sercem układu hamulcowego, generując ciśnienie potrzebne do działania hamulców.
Oferujemy diagnostykę układów ABS i przeciwpoślizgowych oraz usuwanie ewentualnych usterek. Układy te są kluczowe dla bezpieczeństwa jazdy, zapobiegając blokowaniu się kół podczas hamowania i utracie kontroli nad pojazdem.
Doświadczeni pracownicy naszego auto-serwisu podpowiedzą, jakie rozwiązanie jest w danej sytuacji najbardziej optymalne. Dzięki ich wiedzy i doświadczeniu możesz być pewien, że Twoje hamulce będą działać sprawnie i bezpiecznie.
Zapraszamy do naszego cennika!
Skontaktuj się z nami, zaproponujemy najszybszy mozliwy termin.